Publication: Educación vivida en el aula:
unas páginas de mi memoria
Authors
Lahera Claramonte, Jesús
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
La reflexión sobre la práctica suele entenderse como la
experimentación en el aula de una temática determinada
y validación pertinente por procedimientos habituales. Y, si
procede, la contextualización de resultados y conclusiones
en un ámbito más amplio, por comparación con otras experiencias
similares: es investigación en acción. Pero la idea de
reflexión sobre la práctica es tan amplia que permite también
incluir la grabación diaria en su memoria o archivo de las
impresiones del profesor: son diarios de clase, historias de
vida docente y de investigación, biografías narrativas, voces
de aula, intrahistorias y autoficción, aspectos de un renovado
interés en investigación educativa. De mi memoria recupero
el contenido del presente trabajo.
The reflection on practice is often interpreted as experimentation in the classroom of a given subject and its validation by standard procedures. And, if appropriate, a contextualization of findings and conclusions in a broader context, by comparison with other similar experiences: it is action research. But the idea of reflection on practice is so broad that it can also include daily recording memory and teacher’s impressions: they are class journals, life teaching and research histories, narrative biographies, classroom voices, intrahistories and self-fiction, aspects of a renewed interest in educational research. From my memory I retrieve the content of this paper.
The reflection on practice is often interpreted as experimentation in the classroom of a given subject and its validation by standard procedures. And, if appropriate, a contextualization of findings and conclusions in a broader context, by comparison with other similar experiences: it is action research. But the idea of reflection on practice is so broad that it can also include daily recording memory and teacher’s impressions: they are class journals, life teaching and research histories, narrative biographies, classroom voices, intrahistories and self-fiction, aspects of a renewed interest in educational research. From my memory I retrieve the content of this paper.
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons