Publication: Medición de la motivación para aprender inglés como lengua extranjera : validación del LLOS-IEA. Diferencias de sexo y edad en las regulaciones emocionales
Loading...
Date
2021
Authors
Fernández-Barrionuevo, Eliseo ; Villoria-Prieto, Javier ; González Fernández, Francisco Tomás ; Ortiz-Camacho, Maria del Mar ; Baena-Extremera, Antonio
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
https://doi.org/10.47553/rifop.v96i35.3.90279
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
El objetivo de este estudio ha sido traducir al español, adaptar a un contexto AICLE y analizar las propiedades psicométricas de la escala LLOS-IEA; Escala de la orientación del aprendizaje de idiomas – Subescalas de Motivación Intrínseca, Motivación Extrínseca y desmotivación. La versión adaptada del LLOS-IEA fue administrada a 3355 estudiantes de Andalucía con edades comprendidas entre los 11 y los 17 años. Tras los procesos de traducción y adaptación, se realizaron análisis de los ítems y de la estructura interna con el fin de comparar los modelos de 5 y 7 factores. Esto dio lugar a análisis CFA, fiabilidad y validez que concluyeron el mejor ajuste del modelo de 5 factores. También se realizó un análisis de modelos multiniveles para estudiar la validez de constructo obteniendo resultados similares a otros estudios.
The object of this research was to translate into Spanish and adapt to a CLIL context theLanguageLearningOrientationScale-IntrinsicMotivation,ExtrinsicMotivationandAmotivation Subscales (LLOS-IEA) analysing its psychometric properties. The LLOS-IEAadaptation was administered to a total of 3355 students from Andalusia aged from 11 to 17years. After the translation and adaptation processes, item and internal structure analyses wereconducted comparing the 5 and 7-factor models. This led to a CFA and to reliability and validityanalyses, which concluded that the 5-factor performed the best fit. Other analyses have shownthis instrument to be sex-invariant and to have convergent validity. A multi-level model analysiswas also conducted in order to study the construct validity concluding with similar results fromsimilar studies.
The object of this research was to translate into Spanish and adapt to a CLIL context theLanguageLearningOrientationScale-IntrinsicMotivation,ExtrinsicMotivationandAmotivation Subscales (LLOS-IEA) analysing its psychometric properties. The LLOS-IEAadaptation was administered to a total of 3355 students from Andalusia aged from 11 to 17years. After the translation and adaptation processes, item and internal structure analyses wereconducted comparing the 5 and 7-factor models. This led to a CFA and to reliability and validityanalyses, which concluded that the 5-factor performed the best fit. Other analyses have shownthis instrument to be sex-invariant and to have convergent validity. A multi-level model analysiswas also conducted in order to study the construct validity concluding with similar results fromsimilar studies.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0