Browsing by Author Sánchez Pérez, Aquilino

Jump to: 0-9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
or enter first few letters:  
Showing results 1 to 18 of 18
Issue DateTitleAuthor(s)
8-Oct-2008Activity sequencing patterns in the Teaching of English as a Foreign Language: an analysis based on three 20th century samplesSánchez Pérez, Aquilino; Criado Sánchez, Raquel; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
2010An attempt to elaborate a construct to measure the degree of explicitness and implicitness in ELT materialsCriado Sánchez, Raquel; Sánchez Pérez, Aquilino; Cantos Gómez, Pascual
19-Sep-2011Cantidad y ritmo de adquisición léxica en un contexto de introducción no sistemática: Estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera en Educación Primaria = Quantity and rate of vocabulary acquisition in the context of non-systematic input : elementary education students of english as a foreign languageSánchez Pérez, Aquilino; Alcaraz Mármol, Gema; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
7-Aug-2010Cognitive underpinnings of repetitive practice in the learning of EFLCriado Sánchez, Raquel; Sánchez Pérez, Aquilino; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
1984Diego Saavedra Fajardo: "Las Empresas Políticas" dentro de la tradición de los libros de emblemasSánchez Pérez, Aquilino
15-Jun-2009El inglés de las telecomunicaciones: estudio léxico basado en un corpus específicoSánchez Pérez, Aquilino; Rea Rizzo, María del Camino; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
1986Emblem Literature and Fantasy in Literature: Some Common CharacteristicsSánchez Pérez, Aquilino; Facultad de Letras
12-Dec-2017Explicitness and implicitness as perceived by EFL teachers : a study based on the analysis of the explicit and implicit teaching potential of teaching materialsCriado Sánchez, Raquel; Sánchez Pérez, Aquilino; Gris Roca, Joaquín; Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Facultades de la UMU::Facultad de Educación
29-Nov-2013Identificación y análisis del vocabulario especializado de los repertorios de jurisprudencia británicos : estudio basado en un corpus de este género legal, fundamento de los sistemas legales Common LawSánchez Pérez, Aquilino; Marín Pérez, María José; Facultad de Letras
15-Jan-2009Investigación sobre la relación entre las directrices curriculares relativas a la enseñanza de la lengua inglesa y su aplicación en el aula (1º Bachillerato)Sánchez Pérez, Aquilino; Cerezo García, María Lourdes; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
1987Libro muy prouechoso para saber la manera de leer, escrevir y hablar angleis, y español: De los primeros libros de diálogos y conversación para aprender lenguas vulgaresSánchez Pérez, Aquilino
22-Jan-2019El método deductivo e inductivo en el aprendizaje del inglés como lengua extranjera en un contexto escolar : estudio comparativoSánchez Pérez, Aquilino; Gracia Mayor, Samuel; Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
28-Oct-2008Patterns of Activity Sequencing in the Teaching of English as a Foreign Language and their Effects on Learning: A Quasi-Experimental Study Patrones de secuenciación de actividades en la enseñanza de inglés como lengua extranjera y su incidencia en el aprendizaje: estudio cuasi-experimentalSánchez Pérez, Aquilino; Criado Sánchez, Raquel; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
2007Research on second language vocabulary acquisition and learning: an introductionSánchez Pérez, Aquilino; Manchón Ruiz, Rosa María
2004The task-based approach in language teachingSánchez Pérez, Aquilino
1996El tratamiento de la gramatica en una metodología integral y comunicativaSánchez Pérez, Aquilino; Facultad de Letras
2009Vocabulary in EFL Textbooks. A Contrastive Analysis against Three Corpus-Based Word RangesCriado Sánchez, Raquel; Sánchez Pérez, Aquilino; Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
2007Words as "lexical units" in learning/teaching vocabularyAlmela Sánchez, Moisés; Sánchez Pérez, Aquilino