Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/2413

Title: Patterns of Activity Sequencing in the Teaching of English as a Foreign Language and their Effects on Learning: A Quasi-Experimental Study Patrones de secuenciación de actividades en la enseñanza de inglés como lengua extranjera y su incidencia en el aprendizaje: estudio cuasi-experimental
Issue Date: 28-Oct-2008
Date of creation: 27-Jun-2008
Publisher: Universidad de Murcia
ISBN: 9788469173008
Related subjects: CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas
Keywords: Lengua inglesa
Abstract: Abstract: This dissertation is concerned with activity sequencing in TEFL. The main aim was to empirically ascertain the effect of the CPM on the learning of English as a Foreign Language against the traditional PPP. Accordingly, a quasi-experimental study which presents a repeated-measure design with two groups (experimental and control) was implemented. The experimental/CPM group and the control/PPP group were administered a pre-test and post-test consisting of a linguistic exam and a series of questionnaires. Key findings from the exam scores reveal that the CPM instruction was shown to have significant positive effects on the learning of the experimental group’s subjects. Results from the questionnaires suggest that the experimental group seemed to enjoy the CPM intervention, as opposed to the control group, who did not appear to entirely like the PPP teaching. The findings confirm the extreme importance of activity sequencing in TEFL and that, in order to be effective, activity sequencing needs to be underpinned by the psychological sequence(s) of cognitive processes involved in knowledge acquisition. Resumen Esta tesis estudia la secuenciación de actividades en la Enseñanza de Inglés como Lengua Extranjera. El objetivo esencial es determinar empíricamente los efectos del CPM en el aprendizaje de inglés como lengua extranjera, en contraposición a los efectos del PPP. A tal fin, se diseñó un estudio cuasi-experimental de medidas repetidas, también denominado mixto con dos grupos, experimental y control. Tanto al grupo experimental/CPM como al grupo control/PPP se les administró un pre-test y un post-test que consistieron en un examen lingüístico y una serie de cuestionarios. Los resultados más sobresalientes obtenidos en las puntuaciones de los exámenes revelan que la eficacia de la enseñanza basada en el CPM fue estadísticamente significativa en el aprendizaje de los sujetos del grupo experimental. Los resultados de los cuestionarios sugieren que el grupo experimental disfrutó de la intervención del CPM, al contrario que el grupo control, a quien no pareció satisfacerle plenamente la enseñanza sujeta a los parámetros del PPP. En definitiva, los resultados confirman la gran importancia de la secuenciación de actividades en la enseñanza de inglés como lengua extranjera, y reflejan que, para ser efectiva, dicha secuenciación debería tomar como referencia la(s) secuencia(s) psicológica(s) de los procesos cognitivos subyacentes en la adquisición de conocimientos
Primary author: Criado Sánchez, Raquel
Director: Sánchez Pérez, Aquilino
Faculty / Departments / Services: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
Previous versions of the document: http://www.tesisenred.net/TDR-1021108-094744/index_cs.html#documents
URI: http://hdl.handle.net/10201/2413
Document type: info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
Rights: La difusión de este documento por medio de Internet ha sido autorizado por los titulares de los derechos de propiedad intelectual únicamente para usos privados enmarcados en actividades de investigación y docencia. No se autoriza su reproducción con finalidades de lucro ni su difusión.
info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Artes y Humanidades

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CriadoSanchez01de19.pdf12,85 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez02de19.pdf2430,58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez03de19.pdf3773,04 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez04de19.pdf46,99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez05de19.pdf51,15 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez06de19.pdf6311,72 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez07de19.pdf7109,15 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez08de19.pdf886,58 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez09de19.pdf9152,06 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez10de19.pdf10133,43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez11de19.pdf111,06 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez12de19.pdf126,99 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez13de19.pdf1345,18 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez14de19.pdf141,14 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez15de19.pdf15311,02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez16de19.pdf16110,21 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez17de19.pdf1786,44 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez18de19.pdf18151,43 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open
CriadoSanchez19de19.pdf19133,02 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.