Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/142121

Título: Cognitive patterns in the acquisition of knowledge and the sequencing of activities in the organization of teaching materials
Fecha de publicación: 2009
Editorial: Ediciones UIB
Cita bibliográfica: Criado, R. & Sánchez, A. (2009). Cognitive patterns in the acquisition of knowledge and the sequencing of activities in the organization of teaching materials. In M. Amengual, M. Juan & J. Salazar (Eds.), New perspectives on English Studies (pp. 285–293). Edicions UIB. ISBN: 978-84-8384-124-2
ISBN: 978-84-8384-124-2
Materias relacionadas: CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas
Palabras clave: Anderson ACT
Foreign language teaching
Knowledge acquisition
Sequencing patterns
Teaching materials
Resumen: The core of this paper is centred on the analysis of knowledge acquisition patterns and the sequencing patterns teaching materials are governed by. Our approach to the problem will proceed in the following steps: after briefly commenting on more traditional and well consolidated theories of knowledge acquisition, we analyse the cognitive model advanced by Anderson (ACT; 1983, 1987, 2005), and establish the procedure in the acquisition of knowledge; Secondly, we will analyse the sequencing patterns in a sample lesson extracted from a well-known contemporary textbook. Such an analysis will illustrate the degree of similarity of this teaching material regarding the general model of knowledge acquisition.
Autor/es principal/es: Criado, Raquel
Sánchez Pérez, Aquilino
Autor/es secundario/s: Amengual, Marian
Juan, Maria
Salazar, Joana
Facultad/Departamentos/Servicios: Facultades, Departamentos, Servicios y Escuelas::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
Forma parte de: New perspectives on English Studies, M. Amengual, M. Juan & J. Salazar (Eds.), pp. 285–293
URI: http://hdl.handle.net/10201/142121
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/bookPart
Número páginas / Extensión: 31
Derechos: info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Descripción: © Del texto: los autores. De la edición: Universidad de las Islas Baleares 2009.
Aparece en las colecciones:Libros o capítulos de libro: Filología Inglesa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Criado and Sánchez_Cognitive patterns in the acquisition of knowledge_2009.pdf6,6 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir    Solicitar una copia


Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.