Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/24735

Title: Cantidad y ritmo de adquisición léxica en un contexto de introducción no sistemática: Estudiantes de Inglés como Lengua Extranjera en Educación Primaria = Quantity and rate of vocabulary acquisition in the context of non-systematic input : elementary education students of english as a foreign language
Issue Date: 19-Sep-2011
Date of creation: 25-Feb-2011
Publisher: Universidad de Murcia
Related subjects: CDU::8- Lingüística y literatura::80 - Cuestiones generales relativas a la lingüística y literatura. Filología
Keywords: Filología
Abstract: A pesar de las recomendaciones científicas sobre una introducción sistemática del input, los materiales didácticos muestran una presentación no sistemática del mismo. La falta de correspondencia entre dicha realidad y la teoría ha suscitado el presente trabajo de investigación, cuyo principal objetivo es averiguar hasta qué punto la introducción no sistemática del vocabulario está relacionada con su aprendizaje. Un grupo de 44 estudiantes de inglés como lengua extranjera en Educación Primaria participaron en el estudio. Los resultados de la tesis apuntan graves deficiencias en la introducción de input, las cuales se reflejaron en la adquisición por parte de los aprendices. Las cifras apuntan a un ritmo de adquisición léxica irregular solo parcialmente limitado por la introducción de input. Por otra parte, se ha podido observar que es posible predecir la tendencia del ritmo de aprendizaje, pero no la cantidad exacta a la que ese ritmo crece. Researchers recommend a systematic introduction of input. However, it seems that this recommendation is far from reality. The aim of this work is to find out to what extent non-systematic introduction of vocabulary is related to learning. Forty-four Primary Education learners of English as a Foreign Language took part in the study. The results of this thesis show serious deficiencies in the introduction of input. These deficiencies were reflected in the learners’ low level of acquisition. Figures show an irregular rate of acquisition which is only partially limited by the introduction of input. In addition, it has been observed that we can predict the tendency of the rate of acquisition but not the exact proportion at which this rate grows.
Primary author: Alcaraz Mármol, Gema
Director: Sánchez Pérez, Aquilino
Faculty / Departments / Services: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
Published in: Proyecto de investigación:
Previous versions of the document: http://hdl.handle.net/10803/37384
URI: http://hdl.handle.net/10201/24735
Document type: info:eu-repo/semantics/doctoralThesis
Number of pages / Extensions: 333
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Artes y Humanidades

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TGAM.pdf1,79 MBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.