Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/13848

Título: Vocabulary in EFL Textbooks. A Contrastive Analysis against Three Corpus-Based Word Ranges
Otros títulos: Panorama de investigaciones basadas en corpus.
Fecha de publicación: 2009
Editorial: AELINCO
Cita bibliográfica: P. Cantos Gómez & A. Sánchez Pérez (Eds.),
ISBN: 978-84-692-2198-3
Materias relacionadas: CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas
CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Vocabulary learning
SLA
Corpus linguistics
Frequency
Repetitive practice
Resumen: Vocabulary teaching and learning is one the most important components in textbooks. Vocabulary knowledge is also frequently associated to language fluency. It is therefore important to investigate how textbooks present vocabulary, and how they comply with the conditions necessary for vocabulary learning. We will take into consideration three perspectives here: the conditions derived from cognitive processes of knowledge acquisition, the role of frequency in language and vocabulary learning and the distribution of new words throughout textbooks. The analysis of a specific EFL textbook and the comparison of the results against the rationale supporting the three perspectives mentioned above will reveal whether the textbook is suitable for efficiently reaching the goals regarding vocabulary teaching/learning.
Autor/es principal/es: Criado, Raquel
Sánchez Pérez, Aquilino
Facultad/Departamentos/Servicios: Departamentos y Servicios::Departamentos de la UMU::Filología Inglesa
Forma parte de: A Survey of Corpus-based Research / Panorama de investigaciones basadas en corpus. Pág. 862-875
URI: http://hdl.handle.net/10201/13848
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/bookPart
Número páginas / Extensión: 14
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:Libros o capítulos de libro: Filología Inglesa

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Survey on Corpus-based Research 2009 Criado Sanchez and Sanchez.pdf607,54 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons