Publication: Niños y adolescentes frente a la Competencia Digital.
Entre el teléfono móvil, youtubers y videojuegos
Authors
Gewerc, Adriana ; Fraga, Fernando ; Rodés, Virginia
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
Se presentan los primeros resultados de una investigación
que se propone identificar, analizar, comprender y evaluar la
Competencia Digital que poseen y utilizan en su vida cotidiana
niños de 11 y 12 años de Educación Primaria y su
posible influencia en procesos de inclusión social. Aplicando
metodología cualitativa a través de entrevistas en profundidad,
los primeros resultados muestran la relevancia que los
entrevistados le otorgan a los dispositivos móviles. Aunque la
televisión continúa teniendo un lugar importante en el ocio
de preadolescentes, la primacía de los videojuegos para el
desarrollo de competencias digitales, orientadas por youtubers
que guían el aprendizaje, es significativa.
We present the first results of a study that aims to identify, analyze, understand and evaluate the digital competence that 11 and 12 years old children possess and use in their daily lives and its possible influence in social inclusion processes. With qualitative methodology through in-depth interviews, the first results show the importance that is given to mobile devices. Although television continues to have an important place in pre-teenager leisure, the primacy of video games to digital skills development, mentored by youtubers that guide learning, is significant.
We present the first results of a study that aims to identify, analyze, understand and evaluate the digital competence that 11 and 12 years old children possess and use in their daily lives and its possible influence in social inclusion processes. With qualitative methodology through in-depth interviews, the first results show the importance that is given to mobile devices. Although television continues to have an important place in pre-teenager leisure, the primacy of video games to digital skills development, mentored by youtubers that guide learning, is significant.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons