Publication: El cuerpo de la mujer según Aristóteles y la tradición aristotélica: un esbozo
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Benéitez Prudencio, José Javier
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Description
Abstract
Existe infinidad de textos y de imágenes en los que puede estudiarse cómo la mujer
considerada como ‘maravilla’ ha movido la sensibilidad y la imaginación de los intelectuales en
Occidente a lo largo de diferentes épocas. La utilización de tales supuestos, como el de la mulier
pilosa (que constituye el ejemplo que propongo),
ha servido para interpretar el orden de la naturaleza y el lugar que ocupa en él la monstruosidad.
Reflejado en este prisma, y al fin en este mismo
marco, analizo brevemente el pensamiento que
sobre la mujer tenían algunas fuentes aristotélicas
o de influencia aristotélica en fisiología y ontología como un monstruo o una desviación natural
de la perfección humana.
One becomes aware just how many texts and images explored how the case of ‘wonderful woman’ shaped the sensibility and the imagination of Western intellectuals for many centuries, and used this case (i. e. mulier pilosa) to interpret the order of nature and the place of monstrosity. Refracted through this prism, and finally in this framework, I briefly analyse Aristotelian sources or under their influence on woman physiology and ontology as a monster or natural deviation to human perfection.
One becomes aware just how many texts and images explored how the case of ‘wonderful woman’ shaped the sensibility and the imagination of Western intellectuals for many centuries, and used this case (i. e. mulier pilosa) to interpret the order of nature and the place of monstrosity. Refracted through this prism, and finally in this framework, I briefly analyse Aristotelian sources or under their influence on woman physiology and ontology as a monster or natural deviation to human perfection.
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