Publication: La representación de la maternidad en la literatura italiana contemporánea
Loading...
Date
2020-03-06
Authors
Reyes Ferrer, María
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Taylor & Francis Group, Routledge
publication.page.editor
publication.page.department
Description
© 2020 Taylor & Francis Group. This document is the Published version of a Published Work that appeared in final form in Romance Quarterly. To access the final edited and published work see https://doi.org/10.1080/08831157.2020.1732746
Abstract
Motherhood is a recurring topic in Italian literature written by women and many recent literary studies have focused on the mother-daughter bound. Nevertheless, in these novels, it is more frequent to learn about mother-daughter relationships from the point of view of the daughter than from the mother’s view. The purpose of the following paper will be to discuss the possible causes that led to the silence of the mother’s voice and to analyze a new approach towards motherhood and mother-daughter relationship in three novels narrated through the mother’s view: I giorni dell’abbandono (2002) by Elena Ferrante; Lo spazio bianco (2008) by Valeria Parrella and La figlia sbagliata (2015) by Raffaela Romagnolo.
La maternidad es un argumento recurrente en la literatura italiana escrita por mujeres y ha derivado en recientes investigaciones acerca del vínculo maternofilial. Sin embargo, en estas novelas, es más frecuente conocer la maternidad y las relaciones madre e hija desde el punto de vista de la hija que desde la perspectiva materna. El propósito del presente estudio es analizar las posibles causas que han llevado al silenciamiento de la voz de la madre y examinar un nuevo acercamiento a la maternidad y a las relaciones maternofiliales en tres novelas narradas desde el punto de vista materno: I giorni dell’abbandono (2002) de Elena Ferrante; Lo spazio bianco (2008) de Valeria Parrella y La figlia sbagliata (2015) de Raffaela Romagnolo.
La maternidad es un argumento recurrente en la literatura italiana escrita por mujeres y ha derivado en recientes investigaciones acerca del vínculo maternofilial. Sin embargo, en estas novelas, es más frecuente conocer la maternidad y las relaciones madre e hija desde el punto de vista de la hija que desde la perspectiva materna. El propósito del presente estudio es analizar las posibles causas que han llevado al silenciamiento de la voz de la madre y examinar un nuevo acercamiento a la maternidad y a las relaciones maternofiliales en tres novelas narradas desde el punto de vista materno: I giorni dell’abbandono (2002) de Elena Ferrante; Lo spazio bianco (2008) de Valeria Parrella y La figlia sbagliata (2015) de Raffaela Romagnolo.
publication.page.subject
Maternidad , Identidad femenina , Patriarcado , Madre , Hija , Motherhood , Female , Identity , Patriarchy , Mother , Daughter
Citation
item.page.embargo
Si
Collections
Ir a Estadísticas
Sin licencia Creative Commons.