Publication: Las 'webquest' como recurso para la enseñanza de la comunicación no verbal en el aula de ELE.
Authors
Méndez Guerrero, Beatriz
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
Actualmente no existe ninguna duda de que el tratamiento de la
comunicación no verbal es indispensable en la enseñanza de las lenguas
extranjeras. A pesar de que desde hace unos años se han empezado a idear
propuestas metodológicas y didácticas para la incorporación de los signos
no verbales en el aula de ELE, los nuevos contextos de enseñanzaaprendizaje, que apuestan por la pluriculturalidad y el aprendizaje digital,
exigen la búsqueda de nuevas fórmulas para la integración del componente
no verbal en el aula de ELE. En este trabajo, se explicará la idoneidad de
tratar los signos no verbales desde el aprendizaje significativo y a partir de
las TIC. La propuesta que se presenta está sustentada en el uso de las
WebQuest.
Currently the treatment of non-verbal communication is essential in the teaching of foreign languages. For years, methodological and didactic proposals have been created for the incorporation of nonverbal signs in the ELE classroom, but the new teaching-learning contexts, based on pluriculturalism and digital learning, demand the search for new systems for the integration of the nonverbal component in the ELE classroom. In this paper, the need to treat nonverbal signs from meaningful learning and TIC will be explained. The proposal presented is based on the use of the WebQuest.
Currently the treatment of non-verbal communication is essential in the teaching of foreign languages. For years, methodological and didactic proposals have been created for the incorporation of nonverbal signs in the ELE classroom, but the new teaching-learning contexts, based on pluriculturalism and digital learning, demand the search for new systems for the integration of the nonverbal component in the ELE classroom. In this paper, the need to treat nonverbal signs from meaningful learning and TIC will be explained. The proposal presented is based on the use of the WebQuest.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Collections
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons