Publication: La formación pedagógica del profesorado universitario : el caso de Centroamérica
Loading...
Date
1999
Authors
Mata Segreda, Alejandrina
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
Este trabajo hace un análisis crítico de algunas experiencias centroamericanas en el campo de la pedagogía universitaria. Se tomaron como casos los proyectos de formación pedagógica del profesorado universitario de la Universidad de San Carlos de Guatemala, la Universidad de Costa Rica, la Universidad Estatal a Distancia de Costa Rica, la Universidad Nacional de Costa Rica y la Universidad de Panamá. Se hizo una descripción destacando la forma y las dimensiones en que se desarrollan los proyectos, considerando como Variables del análisis las áreas temáticas, los ejes curriculares, el enfoque metodológico y la visión y gestión de los procesos educativos.
This study makes a critical analysis of several Central American experiences in the university pedagogical training programs for university professors from the Universidad de san Carlos of Guatemala, the Universidad Nacional of Costa Rica and the Universidad of Panama. The author gives a description which highlights the ways and dimensions in which the prpjects have been developed. The study takes an anaytical variables the subject areas, the curricular axioms, the methodological point of view and the vision and administration of the educational processes.
This study makes a critical analysis of several Central American experiences in the university pedagogical training programs for university professors from the Universidad de san Carlos of Guatemala, the Universidad Nacional of Costa Rica and the Universidad of Panama. The author gives a description which highlights the ways and dimensions in which the prpjects have been developed. The study takes an anaytical variables the subject areas, the curricular axioms, the methodological point of view and the vision and administration of the educational processes.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons