Publication:
La dimensión colaborativa con tic en la dirección de centros

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
González Rodero, L. M. ; Recamán Payo, A. ; González Ruiz, C.
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
El presente trabajo busca profundizar en la perspectiva e influencia del aprendizaje colaborativo a través de las TIC desde la gestión y dirección de centros educativos y como ello repercute en la formación del profesorado. Esta investigación forma parte de un proyecto que busca identificar la importancia y el grado de implantación de las tecnologías sociales en los centros de infantil y primaria de Castilla y León, a partir de una muestra  de 24 centros de la Comunidad Autónoma acreditados con certificación TIC nivel 5 en el curso 2011-2012.
This paper aims to focus on the perspective and influence of collaborative learning through ICT from the schools' management and leadership and how it develops the teachers' training. The research is part of a project1 designed to identify the importance and the degree of implementation of social technologies in elementary and secondary schools of Castilla and Leon, from a sample of 24 centers in the Autonomous Community accredited with certification ICT level 5 in the 2011-2012 course.
Citation
item.page.embargo