Publication: Desafíos educativos en la construcción del espacio cultural-social común en Sudamérica
Loading...
Date
2011
Authors
Carolina Romano, Sandra
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
Este trabajo analiza desde la educación superior, el
contexto de América latina y los procesos de integración.
En este marco se trabaja el rol de las Instituciones de
Educación Superior, los avances en la convergencia del
espacio de educación superior sudamericano. Se plantean
en dos partes: primera expone las diferentes propuestas
de integración que se desarrollan en Sudamérica, y la
otra, basada en los procesos de integración académica,
posibilidades y propuestas desde los espacios de educación
superior sudamericanos. Los principales hallazgos son los
desafíos y pautas de acción para la implementación del
espacio de educación superior en Sudamérica.
This article focuses on higher education in Latin America and on the processes of integration. The article analyzes the role of higher education institutions and the advances in the convergence of the South American higher education area. The paper consists of two parts: the first one describes the different proposals of integration developed in South America, and the second one discusses the processes of academic integration, its possibilities and proposals from South American higher education spaces. The principal findings are the challenges and guidelines of action for the implementation of the South American higher education area.
This article focuses on higher education in Latin America and on the processes of integration. The article analyzes the role of higher education institutions and the advances in the convergence of the South American higher education area. The paper consists of two parts: the first one describes the different proposals of integration developed in South America, and the second one discusses the processes of academic integration, its possibilities and proposals from South American higher education spaces. The principal findings are the challenges and guidelines of action for the implementation of the South American higher education area.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0