Publication: La evolución de la educación mediática en Reino Unido: algunas lecciones de la historia
Authors
Buckingham, David
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
La educación mediática goza de una larga tradición en Reino
Unido, donde esta asignatura ha formado parte del currículo
durante unos 25 años. Con todo, en la última década
se ha enfrentado a desafíos cada vez más difíciles. En el
presente artículo se intentan explicar las distintas fases por
las que ha pasado a lo largo de su desarrollo, con la esperanza
de que los docentes españoles puedan evitar algunos
de los obstáculos surgidos en el proceso. Así, no solo se
trata de presentar la historia de la educación mediática
como una sucesión de ideas, sino que también se quiere
aclarar por qué determinados enfoques educativos aparecieron
en circunstancias históricas particulares.
Media education in the UK has a long history, and has been an established element of the school curriculum for around 25 years. However, in the past decade it has faced increasing challenges. The aim of this article is to explain these developments, in the hope that Spanish educators might avoid some of the obstacles that arose in the process. In doing so, I hope to present the history of media education not just as a succession of ideas, but also to explain why particular educational approaches have arisen in particular historical circumstances.
Media education in the UK has a long history, and has been an established element of the school curriculum for around 25 years. However, in the past decade it has faced increasing challenges. The aim of this article is to explain these developments, in the hope that Spanish educators might avoid some of the obstacles that arose in the process. In doing so, I hope to present the history of media education not just as a succession of ideas, but also to explain why particular educational approaches have arisen in particular historical circumstances.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons