Publication: Satisfacción de usuarios de servicios deportivos en Orihuela (Alicante)
Authors
García Mayor, Jesús ; Vegara Ferri, José Miguel ; López Sánchez, Guillermo Felipe ; Díaz Suárez, Arturo
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Facultad de Ciencias del Deporte
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Publisher
Murcia: Servicio de Publicaciones de la Universidad de Murcia
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DOI
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info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
El objetivo del presente estudio ha sido evaluar la calidad percibida
y satisfacción de usuarios de la instalación deportiva municipal del
“Palacio del Agua” en la localidad alicantina de Orihuela. La muestra estuvo formada por 36 usuarios de dicha instalación. Se aplicó el cuestionario
EPOD (Escala de Percepción de Organizaciones Deportivas), de Nuviala,
Tamayo, Iranzo y Falcón (2008), el cual mide la satisfacción de usuarios
de organizaciones que prestan servicios deportivos. Los resultados más significativos muestran que los usuarios están satisfechos con la instalación
deportiva, obteniendo los mejores resultados en los apartados de imagen de
la organización, actividades y aspectos técnicos. Sin embargo, se denotan
puntuaciones más bajas en el apartado de instalación y material. Por todo
ello, se concluye que, como futuras implicaciones en la gestión de la instalación, se debería focalizar la atención en las dimensiones relacionadas con la
instalación y el material, ya que obtienen las puntuaciones más bajas.
ABSTRACT: The aim of this study was to evaluate the perceived quality and user satisfaction of the municipal sports facility “Water Palace” in Orihuela (Alicante). The sample was formed by 36 users of the facility. Questionnaire EPOD (Nuviala, Tamayo, Iranzo and Falcón, 2008) was administered to the sample in order to measure the users satisfaction. The most significant results show that users are satisfied with the sports facility, with the best results in the image of the organization, the activities and technical aspects. The lowest scores appear in sports facilities and material. Therefore, it is concluded that, as future implications in the management of the facility, it is advisable to focus the attention on the dimensions related to sports facilities and material because they obtained the lowest scores.
ABSTRACT: The aim of this study was to evaluate the perceived quality and user satisfaction of the municipal sports facility “Water Palace” in Orihuela (Alicante). The sample was formed by 36 users of the facility. Questionnaire EPOD (Nuviala, Tamayo, Iranzo and Falcón, 2008) was administered to the sample in order to measure the users satisfaction. The most significant results show that users are satisfied with the sports facility, with the best results in the image of the organization, the activities and technical aspects. The lowest scores appear in sports facilities and material. Therefore, it is concluded that, as future implications in the management of the facility, it is advisable to focus the attention on the dimensions related to sports facilities and material because they obtained the lowest scores.
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