Publication: Una investigación colaborativa interuniversitaria para repensar un modelo docente comprometido con el cambio educativo
Authors
Fernández-Díaz, Elia ; Gutiérrez-Esteban, Prudencia ; Fernández-Olaskoaga, Lorea
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
El trabajo que presentamos forma parte de un proyecto para
fomentar la colaboración entre noveles investigadoras de diferentes
universidades, con el objeto de repensar y mejorar
nuestras prácticas docentes. En este artículo abordamos una
nueva fase de investigación dirigida a consolidar nuestro
compromiso e implicación en la creación de puentes entre la
Universidad y la Escuela. Los resultados de la investigación
muestran los hallazgos y dificultades de un proceso de transformación
de nuestras aulas en el que se logra favorecer la
interrelación entre diversos agentes y contextos.
This paper is part of a research project that promotes collaboration between young researchers from different universities. Its aims are to review and improve our daily teaching practices. We focus on a new phase aimed at strengthening our commitment to and involvement in building bridges between the university and the school. The research results show the findings and difficulties related to practical changes in order to improve interaction between various agents and contexts.
This paper is part of a research project that promotes collaboration between young researchers from different universities. Its aims are to review and improve our daily teaching practices. We focus on a new phase aimed at strengthening our commitment to and involvement in building bridges between the university and the school. The research results show the findings and difficulties related to practical changes in order to improve interaction between various agents and contexts.
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons