Publication:
Investigación sobre la integración social y educativa de los niños deficientes en centros ordinarios

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
Aldea Muñoz, Serafín
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
He pensado realizar este trabajo de investigación con objeto de analizar el nivel de adaptación y aceptación por parte de padres, alumnos y profesores sobre la integración escolar de los niños deficientes (físicos, psíquicos, sensoriales). A partir de aquí hemos creído conveniente establecer una serie de hipótesis que después hemos intentado demostrar con la aplicación de unos cuestionarios a seis muestras representativas. La investigación ha sido llevada a cabo en Soria (capital) en tres centros correspondientes a preescolar y le y 2º de EGB. Hemos escogido estos tres niveles por ser en donde el número de niños de integración es mayor.
I have chosen to carry out this research project in order to analy ze the level of adaptation and acceptance on the part of parents, students, and teachers for the scholastic integration of children with physical, mental, or senrory disabilities. Toward ihis end we have prepared a series of hypothesis which we have then attempted to demonstrate by applying a series of questionnaires to six representative groups. The research project has been carried out in Soria (provincial capital) in th ree sch‹x›1s and with ch ildren in preschool, first course of EGB, or second course of EGB. These three levels were selected because this is where the largest number of children with deficiencies have been integrated.
Citation
item.page.embargo