Publication: La formación intercultural del profesorado
Authors
García Martínez, Alfonso
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Esta revista engloba los años 1994-1995 y los números 12-13.
Abstract
La creciente constatación de la necesidad
de incoiporar al rurriculum educativo elementos
característicos de la Educación lntercultural,
exige una revisión de los fundamentos que
han de cootribuir a que esa incorporación signifique
un incremento de la calidad educativa y de mejora
de sus efectos sociales. La fonnación del profesorado,
que es considerada como un dato esencial para
el desarrollo de la Educación Intercultural, y sus
diversos aspectos son revisados en este artículo cara
a establecer el punto de partida de las necesidades
que aún quedan por satisfacer en vistas a que la
interculturalidad represente un auténtico elemento
transversal de nuestro curriculum educativo.
ABSTRACT: Threre is a growing verification of the necessity of incorporate into educational curriculum sorne characteristic rudiments coming from lntercultural Education. This subject requires a deep revision of the educational foundations to be able to contribute to increase both educational quality and social impact and promotion. A major issue for the development of those task is personified by teachers' training. This article poses the present situation and brings up sorne ways ouL
ABSTRACT: Threre is a growing verification of the necessity of incorporate into educational curriculum sorne characteristic rudiments coming from lntercultural Education. This subject requires a deep revision of the educational foundations to be able to contribute to increase both educational quality and social impact and promotion. A major issue for the development of those task is personified by teachers' training. This article poses the present situation and brings up sorne ways ouL
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Sin licencia Creative Commons.