Publication:
Análisis de los estilos de aprendizaje y las TIC en la formación personal del alumnado universitario a través del cuestionario REATIC

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
Moya Martínez, María del Valle ; Hernández Bravo, Juan Rafael ; Hernández Bravo, José Antonio ; Cózar Gutiérrez, Ramón
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
This article analyzes the relationship between learning styles and the use of ICT in training university students. The study presents a quantitative approach and a non-experimental design. For this study, the REATIC questionnaire was designed and validated. After data collection, statistical tests and correlational studies were carried out in order to determine the relationship between a learning style, ICT, gender and university degree. The sample was made up of 146 second-year students of Pre-school and Primary Education studying in the Teacher Training School of Albacete (Spain). The results showed significant differences in favour of male students and in the Primary Education degree.
El presente artículo analiza la relación existente entre los estilos de aprendizaje y el uso de las TIC en la formación personal del alumnado universitario. El estudio cuenta con un enfoque de tipo cuantitativo y un diseño no-experimental. Para la investigación se diseñó, validó y suministró el cuestionario REATIC y, tras la recogida de datos, se realizaron pruebas estadísticas y estudios correlacionales para averiguar la relación existente entre estilo de aprendizaje, TIC, género y especialidad de Magisterio. La muestra ascendió a un total de 146 estudiantes, de segundo curso de Educación Primaria e Infantil, de la E.U. de Magisterio de Albacete. Los resultados obtenidos mostraron diferencias significativas favorables en alumnado de género masculino y de la especialidad de Educación Primaria.
Citation
item.page.embargo