Publication:
ABP y Tecnología en Educación Infantil

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
Cascales Martínez, Antonia ; Carrillo García, María Encarnación ; Redondo Rocamora, Ana María
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Fundación Española para la Ciencia y la Tecnología (FECyT)
publication.page.editor
Description
©2017. This manuscript version is made available under the CC-BY-NC-ND 4.0 license http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ This document is the Accepted, version of a Published Work that appeared in final form in Advanced Materials To access the final edited and published work see http://dx.doi.org/10.12795/pixelbit.2017.i50.14
Abstract
Este artículo aborda los procesos de enseñanza y aprendizaje en la etapa de Educación Infantil que se ven especialmente favorecidos con el enfoque metodológico Aprendizaje Basado en Proyectos (ABP) y las Tecnologías del Aprendizaje y el Conocimiento (TAC), entendidas como recursos educativos a utilizar en el aula. Nuestra investigación presenta un análisis del uso que hace el profesorado de las TAC en el marco metodológico del ABP a partir de un estudio de campo realizado entre una muestra de profesores de la etapa de Educación Infantil de la Región de Murcia. En él se describen los parámetros profesionales relacionados con las buenas prácticas educativas del profesorado que utiliza esta metodología en su aula.
-----------------------
This paper approches the teaching and learning processes in the Infant Education Stage that can be improved through the Project Method and the Learning and Knowledge Technologies. The essay analyses and explains the performed field survey between a sample of teachers that work at the Infant Education Stage in different schools of the "Región de Murcia". Finally, we describe the different professional parameters related with good practices in education between those teachers that use the Project Method and the Learning and Communication Technologies.
Citation
item.page.embargo
Collections