Publication: Con motivo aparente. La Universidad a debate
Authors
Calvo Salvador, Adelina ; Rodríguez-Hoyos, Carlos ; Haya Salmón, Ignacio
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
El artículo plantea una reflexión sobre la Universidad, considerando
cuáles deben ser sus propósitos y tomando como
referencia los argumentos que han esgrimido expertos y gestores
sobre los retos a los que ésta se enfrenta. Los cambios
que se están viviendo en la institución no pueden entenderse
sin tener en cuenta la centralidad de la economía del conocimiento
y la introducción de la lógica mercantilista en la
docencia, investigación y gestión. El artículo finaliza con algunas
ideas sobre cómo construir otra Universidad, más preocupada
por buscar soluciones a los problemas de las personas
y sociedades.
This paper reflects on the university, considering what their purposes should be, taking into account some of the arguments raised by experts and managers about the challenges it has to face. The changes that are happening in the university cannot be understood without taking into account the central role of the economy of knowledge and the introduction of commercial thought into teaching, research and bureaucracy. This article ends with some ideas on how to build a different type of university, more concerned with finding solutions to the problems of individuals and societies.
This paper reflects on the university, considering what their purposes should be, taking into account some of the arguments raised by experts and managers about the challenges it has to face. The changes that are happening in the university cannot be understood without taking into account the central role of the economy of knowledge and the introduction of commercial thought into teaching, research and bureaucracy. This article ends with some ideas on how to build a different type of university, more concerned with finding solutions to the problems of individuals and societies.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0