Publication: Cómo enseñar los clásicos. Fundamentos (azorinianos) para la docencia de la literatura española
Authors
García, Miguel Ángel (1970-)
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Murcia: Universidad de Murcia, Editum
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
La lectura que Azorín hace de los clásicos nos ofrece sólidos fundamentos a la hora de enseñarlos: la conveniencia de revisar los valores literarios bajo una luz moderna, por medio de una
reinterpretación constante que actualiza a los autores del pasado; la importancia de estudiar su recepción a lo largo del tiempo, dada la disparidad entre su valoración histórica y su valoración actual; o bien la naturaleza cambiante del canon y la necesidad de una nueva historia literaria para apreciar a los clásicos como algo vivo y no una cosa muerta y sin alma
Azorín’s reading of the classics give us strong foundations to teach them: the convenience of revising literary values from a modern light, through a constant reinterpretation that updates the authors of the past; the importance of studying their reception over the time, because of the disparity between their historic valuation and their current one; or also the changing nature of canon and the need of a new literary history to value classics as something alive and not dead and soulless
Azorín’s reading of the classics give us strong foundations to teach them: the convenience of revising literary values from a modern light, through a constant reinterpretation that updates the authors of the past; the importance of studying their reception over the time, because of the disparity between their historic valuation and their current one; or also the changing nature of canon and the need of a new literary history to value classics as something alive and not dead and soulless
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Collections
Ir a Estadísticas
Sin licencia Creative Commons.