Publication:
Elements de réflexion autour de la didactique de l'écriture/r´eecriture du FLE en contexte algérien

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
Djaoudi, Hayat
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
The teaching methods are evolving and being redesigned. Thus, the whole idea of the writing process, among scholars, is facing big criti - cism. In such academic climate, the hope is to bring the learning of this important subject into meeting grade level standards. The aim is, pro - bably, to move away from the traditional tea - ching that is mainly based on strengthening the language abilities not, necessarily, the writing skills. These traditional practices have shown many limitations in terms of developing the appropriate writing skills needed to acquire a new language. Therefore, the need for a new approach is becoming an urgent challenge among educators.
Enseñar a escribir es un ejercicio real en nego - ciaciones permanentes, ajustes y adaptaciones; Los métodos y técnicas deben ser construidos y reconstruidos. En este sentido, lo que se cuestiona es la concepción misma de la escri - tura escolar. En estas condiciones, para basar una didáctica de la escritura en bases serias, es importante no trabajar más en la nostalgia de los métodos tradicionales caracterizados por la ausencia de una teoría articulada entre “escri - bir” y “reescribir”. Este silencio sobre el interés en estas actividades ha llevado a su margina - ción por parte de los estudiantes.
Citation
item.page.embargo