Publication: Incidencia de la Evaluación Formativa en el proceso
didáctico
Authors
Abraira Fernández, Concepción Felisa
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
En este artículo recogemos los resultados hallados en la evaluación del proceso,
según el modelo CIPP, de un programa educativo diseñado para futuros maestros. Se
aplicó con el fin primordial de mejorar los resultados cada vez más bajos que
aquellos obtienen en matemáticas. Se llega a la conclusión de que la evaluación
formativa en matemáticas contribuye a mejorar los resultados de los alumnos en
cuanto a la variable de grupo comportamiento de los alumnos respecto de la asignatura.
Ésta operacionaliza la variable de proceso petición de ayuda, necesaria para
gran parte de los alumnos que quieran aprender significativamente.
In this paper, following the CIPP model, we gather the results found out in the evaluation process of an educational programme designed for the future teachers. It was applied with the uttermost target of improving the results increasingly lower of those obtained in Mathematics. We reach the conclusion that the formbtive evaluation in Mathematics contributes to the improvement of the results obtained by the students concerning the group variable behaviour of students with the subject. The latter makes operative the process variable of the help seeking, which is necessary for the students wishing to leam substantially.
In this paper, following the CIPP model, we gather the results found out in the evaluation process of an educational programme designed for the future teachers. It was applied with the uttermost target of improving the results increasingly lower of those obtained in Mathematics. We reach the conclusion that the formbtive evaluation in Mathematics contributes to the improvement of the results obtained by the students concerning the group variable behaviour of students with the subject. The latter makes operative the process variable of the help seeking, which is necessary for the students wishing to leam substantially.
publication.page.subject
Aprendizaje , Educación matemática personalizada , Didáctica de la Matemática , Eficacia docente , Evaluación formativa de alumnos de proceso de programas , Formación de Maestros , Modelo CIPP , Assessment of students , CIPP Model , Didactics of Mathematics , Education individualised in Mathematics , Learning process
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons