Publication: La interacción estilos de aprendizaje-estilos de enseñanza:
emparejamiento versus no-emparejamiento
Authors
Serrano Pastor, Francisca José
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Esta revista engloba los años 1994-1995 y los números 12-13.
Abstract
El reconocimiento de las diferencias
estilísticas de los dos protagonistas del proceso de
enseñanza-aprendizaje ha introducido un nuevo
avance en la investigación educativa: el emparejamiento
y no-emparejamiento entre los estilos de
enseñanza y los estilos de aprendizaje como
medio para la mejora del aprendizaje de los estudiantes.
Es cierto que la investigación en torno al
emparejamiento entre los estilos de aprendizaje y
de enseñanza ha experimentado un auge durante
las últimas tres décadas, pero ¿esta irresistible idea
puede sostenerse empíricamente?, ¿los educadores
pueden de una forma realista esperar emparejar
los estilos de aprendizaje y de enseñanza en el
contexto del aula?
ABSTRACT. Recognition of the importance of studying both teaching and leaming styles introduced a new thrust in educational research: matching teaching styles with learning styles as a mean of enhancing learning of students. Research and development related to matching styles of leaming and teaching has certainly flourished in the past three decades. But is this compelling idea suported empirically, and can practitioners realistically expect to match teaching with learning styles in classroom settings?.
ABSTRACT. Recognition of the importance of studying both teaching and leaming styles introduced a new thrust in educational research: matching teaching styles with learning styles as a mean of enhancing learning of students. Research and development related to matching styles of leaming and teaching has certainly flourished in the past three decades. But is this compelling idea suported empirically, and can practitioners realistically expect to match teaching with learning styles in classroom settings?.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Sin licencia Creative Commons.