Publication: La calidad de los contenidos educativos reutilizables: diseño, usabilidad y prácticas de uso
Authors
Mauri, Teresa ; Onrubia, Javier ; Coll, César ; Colomina, Rosa
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
El escrito aborda el tema del análisis de la calidad educativa de los contenidos
educativos reutilizables desde la perspectiva constructivista de orientación sociocultural
del proceso de enseñanza y de aprendizaje. Basándose en este planteamiento y
con la finalidad de delimitar la naturaleza de las propuestas formativas cuya calidad
pretende ser analizada, define las características específicas de las que integran este tipo
de contenidos y, finalmente, plantea algunas propuestas sobre las dimensiones más
relevantes a abordar en dicho análisis y sobre la multiplicidad de perspectivas a considerar
para poder llevarlo a cabo con garantías de éxito
The aim of this paper is to discuss the question of reusable learning objects’quality. We depart from a socio-constructivist instructional framework. It is proposed that, when analyzing the quality of learning objects, we must take into account several related dimensions: on the one hand, the technological and pedagogical design of the learning environments in which learning objects are included; on the other hand, the actual uses of these objects by the participants in the teaching-learning process
The aim of this paper is to discuss the question of reusable learning objects’quality. We depart from a socio-constructivist instructional framework. It is proposed that, when analyzing the quality of learning objects, we must take into account several related dimensions: on the one hand, the technological and pedagogical design of the learning environments in which learning objects are included; on the other hand, the actual uses of these objects by the participants in the teaching-learning process
publication.page.subject
Objetos de aprendizaje , Entornos virtuales de enseñanza y aprendizaje , Calidad en el aprendizaje virtual , Diseño instruccional , Uso educativo de las TIC , Interactividad , Constructivismo sociocultural , Learning objects , Virtual learning environments , Quality in virtual learning , Instructional design , Educational uses of ICT , Joint activity , Socio-constructivism
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0