Publication: La renovación de las metodologías docentes universitarias.
Reflexiones desde el Grado de Educación Social
Authors
Martínez de Miguel López, Silvia ; Escarbajal de Haro, Andrés
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Servicio de Publicaciones. Universidad de Murcia
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
En el presente artículo, tras hacer una breve incursión por el
significado y trascendencia del llamado proceso de Bolonia,
exponemos nuestra concepción de renovación pedagógica
centrando el discurso en la importancia del trabajo grupal
cualitativo. Intentamos argumentar la pertinencia de este
tipo de metodologías en las aulas universitarias y ponemos
algunos ejemplos que han sido experimentados en nuestras
clases del Grado de Educación Social.
In this article we first give a brief account of the meaning and significance of the Bologna Process. We then show our understanding of educational renewal focusing on the relevance of qualitative teamwork. We try to argue in favour of this kind of methods in university classrooms and we offer some examples that have been experienced in our classes within the Social Education degree.
In this article we first give a brief account of the meaning and significance of the Bologna Process. We then show our understanding of educational renewal focusing on the relevance of qualitative teamwork. We try to argue in favour of this kind of methods in university classrooms and we offer some examples that have been experienced in our classes within the Social Education degree.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons