Publication: Aprendo para que tú aprendas más :
contribuyendo a la mejora del sistema educativo
a través de la formación de familiares
en comunidades de aprendizaje
Authors
García Yeste, Carme ; Gairal Casadó, Regina ; Gómez González, Aitor
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
publication.page.editor
publication.page.department
Description
Abstract
El presente artículo analiza cómo la participación de padres
y madres en formación de familiares aplicada como actuación
educativa de éxito en comunidades de aprendizaje está
fomentando que mejore su aprendizaje y se favorezca el rendimiento
académico de sus hijos e hijas y su predisposición
hacia la formación. Los y las familiares aprenden para que
sus hijos e hijas aprendan más. Los datos aportados se han
recogido y analizado a partir del trabajo de campo realizado
en el marco del proyecto I+D+i EDUFAM: mejora del sistema
educativo a través de la formación de familiares de
grupos vulnerables.
The present article analyses how parents’ participation in family education, applied as a successful educational action in learning communities, encourages them to improve their own learning and foster their children’s academic performance and their willingness to learn. Family members learn so that their children’s learning can improve. The data provided have been collected and analysed from fieldwork within the framework of the EDUFAM R&D&I project: improving the education system by educating family members in vulnerable groups.
The present article analyses how parents’ participation in family education, applied as a successful educational action in learning communities, encourages them to improve their own learning and foster their children’s academic performance and their willingness to learn. Family members learn so that their children’s learning can improve. The data provided have been collected and analysed from fieldwork within the framework of the EDUFAM R&D&I project: improving the education system by educating family members in vulnerable groups.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. Licencia Creative Commons