Publication: Prevención desde la escuela infantil: desafíos en la realidad brasileña
Loading...
Date
2009
Authors
Bolsanello, Maria Augusta
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
Este artículo contribuye a la reflexión sobre los desafíos de
la búsqueda de la calidad del ambiente de la educación
infantil, en particular en la realidad brasileña, aunque existen
similitudes con otros países. Enfatiza la importancia del papel
del educador y profesor de los niños pequeños como agente
de prevención y promoción del desarrollo infantil. El espacio
y la vida cotidiana de la educación infantil exige un análisis
lúcido y crítico sobre los entornos del contexto escolar,
de las condiciones concretas existentes, de los contenidos
propuestos y de las estrategias y alternativas metodológicas
que atiendan a las necesidades de desarrollo del niño.
This paper makes a contribution on the reflection upon the challenge of raising the quality of childhood education, especially in the Brazilian context, albeit the similarities with other countries. It emphasizes the importance of the role of the kindergarten teacher as an agent of prevention and promotion of child development. The space and the daily life of kindergarten education require a lucid and critical analysis of the school context and the existing specific situations, the proposed contents and the strategies and methodological alternatives that account for the needs of kindergarten children development.
This paper makes a contribution on the reflection upon the challenge of raising the quality of childhood education, especially in the Brazilian context, albeit the similarities with other countries. It emphasizes the importance of the role of the kindergarten teacher as an agent of prevention and promotion of child development. The space and the daily life of kindergarten education require a lucid and critical analysis of the school context and the existing specific situations, the proposed contents and the strategies and methodological alternatives that account for the needs of kindergarten children development.
publication.page.subject
Citation
item.page.embargo
Ir a Estadísticas
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons. CC BY 4.0