Publication:
La formación inicial del profesorado de Física y Química en Educación Secundaria en la Universidad de Santiago de Compostela

relationships.isAuthorOfPublication
relationships.isSecondaryAuthorOf
relationships.isDirectorOf
Authors
Domínguez Castiñeiras, José Manuel ; Álvarez Pérez, Víctor
item.page.secondaryauthor
item.page.director
Publisher
Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
publication.page.editor
publication.page.department
DOI
item.page.type
info:eu-repo/semantics/article
Description
Abstract
En el presente trabajo se procede al análisis comparativo del modelo de formación inicial de profesorado de Física y Química de educación secundaria, en la Universidad de Santiago de Compostela, con el modelo de profesional que se infiere de la Reforma del Sistema Educativo que origina los nuevos currículos oficiales en España y, como consecuencia, en Galicia; y con las nuevas ideas que emanan de la investigación en enseñanza de las ciencias y de nuestra experiencia en la formación inicial y permanente del profesorado.
This work makes a comparative analysis between three teaching models: the model the University of Santiago de Comopostela implements for initial training in teaching physics and chemistry in complusory school, new profesional models sthat arise from research on teaching and learning sciences, and also the model of teacher required by the reform of the educational system in Spain -and specifically in Galicia-. This comparative analysis is also influenced by our own work on initial teacher training and our discussions with veteran teachers in active service.
Citation
item.page.embargo