Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://dx.doi.org/10.6018/red/50/1b

Título: Instructional Theory and Technology for the New Paradigm of Education
Fecha de publicación: 2016
Editorial: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Cita bibliográfica: RED: revista de educación a distancia, N. 50, 2016
ISSN: 1578-7680
1131-8783
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Instructional theory
Post-industrial paradigm
Task-based instruction
Resumen: This article describes instructional theory that supports post-industrial education and training systems – ones that are customized and learner-centered, in which student progress is based on learning rather than time. The article describes universal methods of instruction, situational methods, core ideas of the post-industrial paradigm of instruction, the importance of and problems with task-based instruction, a vision of an instructional theory for post-industrial education and training, and the roles that may be played by the teacher, the learner, and technology in the new paradigm
Autor/es principal/es: Reigeluth, Charles M.
URI: http://hdl.handle.net/10201/99857
DOI: http://dx.doi.org/10.6018/red/50/1b
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 17
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Aparece en las colecciones:2016, N. 50

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
270781-Texto del artículo-934751-1-10-20161011.pdf562,77 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons