Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/75762

Title: Educación emprendedora y metodologías activas para su fomento
Other Titles: Entrepreneurship education and active methodologies for its promotion
Issue Date: 2017
ISSN: 1575-0965
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Emprendimiento
Educación emprendedora
Competencias genéricas
Métodos de enseñanza
Entrepreneurship
Entrepreneurship education
Generic competences
Teaching methods
Abstract: El emprendimiento no solo se refiere a la creación de nuevas empresas y/o negocios. Hoy en díaa su vezes entendida como una competencia que engloba un conjunto de habilidades y destrezas como son la creatividad, el liderazgo, el trabajo en equipo, la innovación, la toma de decisiones...; todas ellas demandadas en el ámbito personal, social y profesional. Las instituciones educativas deberían promover está competencia al verse contemplada en las leyes educativas (Ley 2/2006; Ley 8/2013) y planes de estudios universitarios. Ahora bien, ¿qué metodologías se deberían emplear para desarrollar estácompetencia?, ¿En qué consisten? y ¿qué competencias fomenta cada una de ellas? El objetivo de este artículo es responder a estos interrogantes realizando una revisión bibliográfica de los últimos artículos publicados, pero antes se hace un recorrido por el término emprendimiento para a continuación señalar las habilidades y destrezas que engloba esta competencia, y el objetivo de la educación emprendedora.
Entrepreneurship not only refers to the creation of new companies and/or businesses. Todayitis also understood as a competence that includes a set of skills and abilities such as creativity, leadership, teamwork, innovation, decision making...; all of them demanded in personal, social and professional level. Educational institutions should promote this competence as it is introduced in education laws (Law 2/2006; Law8/2013) and in university curricula. Now, what methods should be used to develop this competence? What does it consist on? And, what competencies encourage each of them? The aim of this article is to answer these questions by carrying out a literature review of the latest articles published, but first it is a tour around the term entrepreneurship;then, the skills and abilities that include this competence are pointed outand finally, the objective ofentrepreneurship education.
Primary author: Paños Castro, Jessica
Collection: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, V. 20, N. 3, 2017
URI: http://hdl.handle.net/10201/75762
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 16
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Vol. 20, Núm. 3 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13_REIFP_V20_N3_2017.pdf226,38 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons