Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/75527

Title: Los futuros pedagogos ante el hecho religioso. Estudio exploratorio en la Universidad de Barcelona
Other Titles: The future pedagogues before the religious fact. Exploratory study at the University of Barcelona
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 1578-7680
Related subjects: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Keywords: Diálogo interreligioso e intercultural
Religión
Pedagogía
Educación superior
Interreligious and intercultural dialogue
Religion
Pedagogy
Higher education
Abstract: Se presenta un estudio exploratorio sobre la diversidad religiosa-­‐cultural y el diálogo interreligioso surgido de la investigación financiada por la Generalitat de Cataluña “Gestionar la diversitat religiosa i cultural des de l’educació. Els Futurs agents socioeducatius” (2014 RELIG 00019). Se analizan los planes docentes de los grados de la facultad de Educación de la Universidad de Barcelona y se valida un instrumento de medición de las actitudes de los futuros agentes socioeducativos aplicándolo a una muestra de estudiantes de último curso de Pedagogía. Los resultados indican actitudes moderadamente altas y la importancia de estar formado para promover el diálogo interreligioso.
We present the results of an exploratory study about the religious diversity and interfaith dialogue. This study was funded by the Generalitat of Catalonia “Gestionar la diversitat religiosa i cultural des de l’educació. Els Futurs agents socioeducatius” (2014 RELIG 00019). We analyze teaching plans of the degrees of the Faculty of Education at the University of Barcelona. We validate an instrument for measuring the attitudes of future socio agents. We apply it to a sample of students in their final year of Pedagogy. The results indicate moderately high attitudes and the importance of being formed to promote interfaith dialogue.
Primary author: Freixa Niella, Montserrat
Vila Baños, Ruth
Rubio Hurtado, María José
Belghirane El Moussaoui, Fatima
Collection: Revista electrónica interuniversitaria de formación del profesorado, V. 20, N. 3, 2017
URI: http://hdl.handle.net/10201/75527
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 13
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International
Appears in Collections:Vol. 20, Núm. 3 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
02_REIFP_V20_N3_2017.pdf356,38 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons