Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://doi.org/10.6018/analesff.26.1.352451


Título: | Elaboración y evaluación de una webquest como actividad integradora de las competencias básicas de educación secundaria en la enseñanza del FLE. |
Otros títulos: | Creating and assessing a webquest as an inclusive activity for teaching basic competences in secondary schools in FLE. |
Fecha de publicación: | 2018 |
Editorial: | Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones. |
Cita bibliográfica: | Arévalo, M. J. (2018). Elaboración y evaluación de una webquest como actividad integradora en las competen- cias básicas de educación secundaria en la enseñanza del FLE. Anales de Filología Francesa, 26. https://doi.org/10.6018/analesff.26.1.352451 |
ISSN: | 1989-4678 (Internet) 0213-2958 |
Materias relacionadas: | CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas |
Palabras clave: | French as foreign language Webquest ICT (Teachers’ Information and Communication Technology) Educational skills Webquest TICs Compétences éducatives |
Resumen: | Abstract: One of the challenges that now includes the FCT teaching and learning is to integrate the ICT tools and linguistic skills with the basic
educational competencies. Here we present a didactic proposal in which some secondary school students have created a webquest and
evaluated the productions of the youngest students in the field of learning French as a Foreign Language. The analysis of the questionnaires has allowed us to delve deeper into all the didactic and methodological aspects related to the use of ICTs in the FLE classroom. This project allows us, therefore, to consider how to build meaningful didactical sequences to inte-
grate the digital and varied linguistic skills into the FLE teaching and learning. Résumé: Un des défis qui comporte aujourd’hui l’enseignement-apprentissage du FLE est d’intégrer le numérique et les compétences d’éducation à travers l’acquisition des compétences linguistiques. Nous présentons ici une activité didactique en FLE développée dans un cadre scolaire où nous avons proposé à des élèves de secondaire de créer leurs propres webquest pour après évaluer les productions des élèves d’autres classes. L’analyse des questionnaires nous a permis d’approfondir sur tous les aspects didactiques et méthodologiques liés à l’usage de TICs en classe de FLE. Ce projet nous permet, donc, d’envisager comment construire des séquences didactiques significatives pour intégrer le numérique et les compétences dans l’enseignement-apprentissage du FLE. |
Autor/es principal/es: | Arévalo Benito, María José |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/66120 |
DOI: | https://doi.org/10.6018/analesff.26.1.352451 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/article |
Número páginas / Extensión: | 22 |
Derechos: | info:eu-repo/semantics/openAccess |
Aparece en las colecciones: | 2018, V. 26 |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
16 Elaboracion y evaluacion | Maria Jose Arevalo Benito | 406,74 kB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons