Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/65179

Title: Aprender con otros sentidos: estrategias para la atención de alumnos con deficiencia visual
Issue Date: 2017
Publisher: Universidad de Murcia
ISSN: 0212 - 8322
Related subjects: 37 (05)
Keywords: Deficiencia visual; recursos didácticos para los ciegos; la enseñanza-aprendizaje de los ciegos; trabajo de colaboración; producción de recursos didácticos.
Abstract: Tomando como base la experiencia desa- rrollada en una Sala de Recursos de la Red Pública de Enseñanza de Curitiba, en la Provincia de Paraná, Brasil, que atiende a alumnos con deficiencia visual, relata y analiza los resultados de la investigación que se hizo, bajo el punto de vista de estos alumnos y de sus profesores, los materia- les didácticos, las actividades evaluadoras, el proceso de enseñanza-aprendizaje y la organización del contenido que posibili- ten a los alumnos con deficiencia visual la apropiación del conocimiento de los contenidos de las disciplinas de las áreas de la Ciencia de la Naturaleza y de la Ma- temática.
Based on an experience developed with visually impaired students in a Resource Room of the Public Education System in Curitiba, in the State of Paraná, Brazil, this study analyzes the point of view of these students and their teachers, the didactic materials, the assessment activities, the teaching-learning process and the organi- zation of contents that make it possible for students with visual deficiency to acqui- re knowledge of the contents in discipli- nes of the areas of Natural Sciences and Mathematics.
Primary author: Silveira Coden, Quelen
Dias García, Nilson Marcos
URI: http://hdl.handle.net/10201/65179
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 22.
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 35, Nº 3 (2017)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
308961-1059651-1-PB.pdf677,21 kBAdobe PDFView/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.