Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/49753

Title: Llegada de los dioses, las huellas del pensamiento nietzscheano en la dramaturgia de Antonio Buero Vallejo
Issue Date: 5-May-2016
Keywords: Nietzsche
Tragedy
Philosophy
Enlightenment
Romanticism
Nietzsche
Tragedia
Filosofía
Ilustración
Romanticismo
Abstract: Llegada de los dioses, a theatrical play premiered in Spain in the late 20 th century, deals with topics which had repeatedly attracted the attention of both philosophy and literature of German Romanticism, in the 19 th century, and later, of Friedrich Nietzsche. Buero, who had read Schopenhauer in depth and had a wide knowledge of Nietzsche, was also an admirer of Enlightenment. Both heritages, Enlightenment and Romanticism, coexist in Buero's dramatic works and show their traces, as well as they hide them.
Llegada de los dioses, una obra estrenada en España a finales del pasado siglo XX, presenta aspectos que primero la filosofía y la literatura del Romanticismo alemán en el XIX y después Nietzsche habían abordado insistentemente. Buero, gran lector de Schopenhauer y conocedor de Nietzsche, era, además, un amante de la Ilustración. Ambas herencias, Ilustración y Romanticismo, conviven en la dramaturgia de Buero, mostrando, a la vez que ocultando, sus huellas.
Primary author: Leyra, Ana María
URI: http://hdl.handle.net/10201/49753
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 119-133
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 21 (2016)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.