Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47327

Título: 'In New Zealand I feel more confidence': The role of context in the willingness to communicate (WTC) of migrant Iranian English language learners
Fecha de publicación: 18-dic-2015
Palabras clave: Willingness to communicate
Context
Anxiety
Personality
Motivation
Case study
Disposición a comunicarse
Contexto
Ansiedad
Personalidad
Motivación
Estudio de casos prácticos
Resumen: This article will discuss recent theories of Willingness to Communicate (WTC) and provide an overview of studies into this individual difference which have been conducted in both Iran and New Zealand (NZ). So far few qualitative studies have been carried out into WTC or have used permanent migrants as participants. The article reports on a longitudinal study of the WTC of a group of Iranian migrants to NZ. By means of questionnaires, observations, and individual semi-structured interviews conducted at six-month intervals, case studies of these learners in a NZ university English class were compiled. Their WTC was found to encompass such learner characteristics as confidence, motivation, and personality, and varied from country to country and semester to semester. Finally, this article discusses the contribution of this study to the WTC field of research, identifying the implications of these results for teachers of English in the ESL (English as a Second language/migrant) context and possible avenues for future research.
Este artículo examina teorías recientes sobre la Disposición a Comunicarse (Willingness to Communicate, WTC) y proporciona una visión general de estudios realizados en Irán y Nueva Zelanda acerca de esta diferencia individual. Hasta la fecha hemos tenido pocos estudios cualitativos realizados sobre la WTC o se han utilizado emigrantes permanentes como participantes. El artículo informa sobre un estudio longitudinal de la WTC de un grupo de emigrantes iraníes en Nueva Zelanda. Los resultados indican que la WTC estaba relacionada con características del aprendiz tales como seguridad en sí mismo, motivación y personalidad, y que variaba de país a país y de semestre a semestre. Al final, el artículo analiza la contribución de este estudio a la investigación en el campo de la WTC e identifica las implicaciones de estos resultados para los profesores en el contexto de ESL (Inglés como Segunda Lengua/emigrantes) además de posibilidades de investigación para el futuro.
Autor/es principal/es: Cameron, Denise
URI: http://hdl.handle.net/10201/47327
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 61-80
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Aparece en las colecciones:2015, V. 15, N. 2



Los ítems de Digitum están protegidos por copyright, con todos los derechos reservados, a menos que se indique lo contrario.