Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/47326

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dc.contributor.authorSánchez-Palencia, Carolinaes
dc.date.accessioned2016-01-11T11:53:53Z-
dc.date.available2016-01-11T11:53:53Z-
dc.date.issued2015-12-18es
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/47326-
dc.description.abstractThis paper analyses the cinematic landscape of The Descendants (Payne, 2011) by engaging with Edward Said's concept of "imaginative geographies" (Orientalism, 1978), a theoretical approach that addresses the interaction between the material and the symbolic in spatial representation. I also draw from Henri Lefebvre (The Production of Space, 1974) to explain how Alexander Payne renders space and subjectivity as mutually constitutive. The Descendants' powerful analogies between family ties and land ties would illustrate this spatial-subjective system in interesting metaphoric parallels. In a similar vein, Lefebvre's emphasis on the importance of capitalism in the social construction of spaces helps articulate the film's discussion of Hawaiian land trade politics and the protagonists' ambivalent relation to it. This reading of the film can be inserted into the context of contemporary revisitations of the Paradise mythology as inextricably bound to postcolonial questions of ecology, nation and globalization.es
dc.description.abstractEste trabajo analiza el paisaje cinematográfico de Los Descendientes (Payne, 2011), sirviéndose del concepto "geografías imaginarias" de Edward Said (Orientalism, 1978), un enfoque teórico que aborda la interacción entre lo material y lo simbólico en la representación espacial. También se utilizan las ideas de Henri Lefebvre (The Production of Space, 1974) para explicar cómo Alexander Payne presenta espacio y subjetividad como ámbitos mutuamente constituyentes. Las profundas analogías entre los lazos familiares y territoriales que se dan en la película ilustran este sistema espacio-subjetivo en forma de interesantes paralelismos. Igualmente, el énfasis de Lefebvre en la importancia del capitalismo para la construcción social de los espacios sirve para articular la discusión acerca de la política territorial hawaiana y la ambivalente relación de los protagonistas con la misma. Esta interpretación de la película puede insertarse en el contexto de las reescrituras contemporáneas del mito del Paraíso, íntimamente relacionadas con las cuestiones postcoloniales de ecologismo, nacionalismo y globalización.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent81-95es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectEnglish studieses
dc.subjectFilm studieses
dc.subjectCultural studieses
dc.subjectImaginative geographieses
dc.subjectSpatial subjective systemses
dc.subjectCinematic landscapees
dc.subjectParadise mythes
dc.subjectDescendants, thees
dc.subjectGeografías imaginariases
dc.subjectSistemas espacio subjetivoses
dc.subjectPaisaje cinematográficoes
dc.subjectMitos del paraísoes
dc.subjectDescendientes, loses
dc.title'The tropics make it difficult to mope': The imaginative geography of Alexander Payne's The Descendants (2011)es
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Aparece en las colecciones:2015, V. 15, N. 2



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