Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45745

Title: Evaluación del proceso enseñanza-aprendizaje de la Facultad de Educación en el centro asociado de la Universidad Nacional de Educación a Distancia de Albacete
Other Titles: Evaluation of teaching-learning process of the faculty of education at the National University of Distance Education in Albacete
Issue Date: 14-Jul-2015
Keywords: Evaluación
Enseñanza superior
Educación a distancia
Curso virtual
Calidad
Enseñanza
Mejora
Academic policies
Teacher training
Distance education
Pedagogy of the virtuality
Educational technology
Aprendizaje
Abstract: En este artículo se describe la evaluación del proceso enseñanza-aprendizaje de la Facultad de Educación de la Universidad Nacional de Educación a Distancia en el Centro Asociado de Albacete. Se presentan en primer lugar una serie de consideraciones sobre la evaluación de la docencia universitaria, sobre la educación a distancia y la importancia de las Nuevas Tecnologías. A continuación se describe la metodología utilizada, las fuentes de evaluación y las técnicas e instrumentos de recogida de datos que se han empleado en la investigación. El artículo concluye con el análisis e interpretación de resultados y la presentación de una serie de propuestas de mejora del proceso de enseñanzaaprendizaje y del modelo de evaluación propuesto.
This article describes the evaluation of teaching-learning process in the Faculty of Education, National University of Distance Education at the Associate Center of Albacete. A series of considerations on the evaluation of university teaching, distance education and the importance of the New Technologies are presented firstly. The following describes the methodology, evaluation sources and techniques and tools of data collection that have been used in this research. The article concludes with the analysis and interpretation of results and the presentation of a series of proposals for improving the teaching-learning process and the proposed evaluation model.
Primary author: Alfaro Fernández, Antonio
Pérez de Guzmán Puya, María Victoria
Pérez de Guzmán Puya, María Victoria
URI: http://hdl.handle.net/10201/45745
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Nº 27 (2011)

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.