Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45417

Title: Consistencia entre motivos y estrategias de aprendizaje en estudiantes universitarios
Issue Date: 23-Jun-2015
Keywords: Learning approaches
Motive
Strategy
Congruency
Enfoque de aprendizaje
Motivos
Estrategias
Congruencia
Abstract: In this research a wide sample of students studying different degrees in Murcia University has been used. Our objective has been to analyse the consistency between the learning motives and the learning strategies employed by university students. It can be observed that there is a tendency to use motives and strategies within the same kind of learning approach. Nevertheless, it has also been observed that students may use strategies which belong to a different approach if forced by external influences. 
La presente investigación se ha llevado a cabo con una muestra amplia de estudiantes pertenecientes a distintas titulaciones de la Universidad de Murcia. En dicho estudio se ha pretendido analizar la consistencia entre los motivos y las estrategias de aprendizaje que el estudiante universitario emplea. Como podrá observarse a lo largo de la investigación, existe una clara tendencia a que el estudiante utilice motivos y estrategias dentro de un mismo enfoque, si bien, éste, podrá llegar a utilizar estrategias no pertenecientes a su enfoque de aprendizaje si las influencias externas así lo requieren.
Primary author: Hernández Pina, Fuensanta
García Sanz, Mª Paz
Martínez Clares, Pilar
Hervás Avilés, Rosa Mª
Maquilón Sánchez, Javier Jerónimo
URI: http://hdl.handle.net/10201/45417
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 487-510
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.20, Nº 2 (2002)



Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.