Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45417

Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHernández Pina, Fuensantaes
dc.contributor.authorGarcía Sanz, Mª Pazes
dc.contributor.authorMartínez Clares, Pilares
dc.contributor.authorHervás Avilés, Rosa Mªes
dc.contributor.authorMaquilón Sánchez, Javier Jerónimoes
dc.date.accessioned2015-06-23T12:20:19Z-
dc.date.available2015-06-23T12:20:19Z-
dc.date.issued2015-06-23-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10201/45417-
dc.description.abstractIn this research a wide sample of students studying different degrees in Murcia University has been used. Our objective has been to analyse the consistency between the learning motives and the learning strategies employed by university students. It can be observed that there is a tendency to use motives and strategies within the same kind of learning approach. Nevertheless, it has also been observed that students may use strategies which belong to a different approach if forced by external influences. en
dc.description.abstractLa presente investigación se ha llevado a cabo con una muestra amplia de estudiantes pertenecientes a distintas titulaciones de la Universidad de Murcia. En dicho estudio se ha pretendido analizar la consistencia entre los motivos y las estrategias de aprendizaje que el estudiante universitario emplea. Como podrá observarse a lo largo de la investigación, existe una clara tendencia a que el estudiante utilice motivos y estrategias dentro de un mismo enfoque, si bien, éste, podrá llegar a utilizar estrategias no pertenecientes a su enfoque de aprendizaje si las influencias externas así lo requieren.es
dc.formatapplication/pdfes
dc.format.extent487-510es
dc.languagespaes
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccesses
dc.subjectLearning approachesen
dc.subjectMotiveen
dc.subjectStrategyen
dc.subjectCongruencyen
dc.subjectEnfoque de aprendizajees
dc.subjectMotivoses
dc.subjectEstrategiases
dc.subjectCongruenciaes
dc.titleConsistencia entre motivos y estrategias de aprendizaje en estudiantes universitarioses
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlees
Appears in Collections:Vol.20, Nº 2 (2002)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Consistencia entre motivos y estrategias de aprendizaje en estudiantes universitarios.pdf152,82 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.