Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/45103

Title: Enfoques de aprendizaje y rendimiento académico de los estudiantes universitarios
Other Titles: Enfoques de aprendizaje y rendimiento académico de los estudiantes universitarios
Issue Date: 1-Jul-2005
Keywords: Academic achievement
Higher education
Approaches to learning
Rendimiento académico
Educación superior
Enfoques de aprendizaje
Abstract: In this paper, we analyze, by means of applying multivariate techniques on a sample of students from the Catholic University of Murcia, the effect that some learning variables of university students have on their academic achievement. In addition to other academic or socioeconomic features, we consider especially the students learning strategies, using for that purpose the Student Process Questionnaire (SPQ-2F) by J, Biggs. The weight of every factor, as determinant of the academic achievement, is poundered.
El objetivo del presente trabajo es analizar, aplicando técnicas multivariantes, sobre una muestra de alumnos de la Universidad Católica S. Antonio de Murcia, el efecto que, en el proceso de producción educativa tienen determinadas características del aprendizaje de los estudiantes universitarios y que condicionan la probabilidad de éxito académico en la Universidad. En particular, además de otras características socioeconómicas, se consideran las estrategias que aplican los estudiantes en su aprendizaje, utilizando para ello el cuestionario de J, Biggs (SPQ-2 F). Se estima el peso que tiene cada uno de esos factores como determinantes del rendimiento académico.
Primary author: Muñoz, Esther
Gómez, Juan
URI: http://hdl.handle.net/10201/45103
Document type: info:eu-repo/semantics/article
Number of pages / Extensions: 417-432
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol.23, Nº 2 (2005)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Enfoques de aprendizaje y rendimiento academico de los estudiantes universitarios.pdf263,07 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.