Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10201/38849


Título: | Enseñanza, aprendizaje y evaluación en el Grado de Maestro de Primaria |
Otros títulos: | Teaching, learning and assessment in the Degree in Primary Education |
Fecha de publicación: | 2012 |
Editorial: | Universidad de Murcia. Servicio de Publicaciones |
ISSN: | 1989-466X |
Materias relacionadas: | 36 - Bienestar y problemas sociales. Trabajo social. Ayuda social. Vivienda. Seguros |
Palabras clave: | Enseñanza Aprendizaje Evaluación Competencias Teaching Learning Assessment Competencies Enseignement Apprentissage Évaluation Compétences |
Resumen: | Para conocer la relación entre enseñanza,
aprendizaje y evaluación en el Grado de
Maestro de Primaria, se aplicó una encuesta
a los alumnos de 2.º del Grado de
la universidad de Murcia, en donde se les
pedía puntuaran numéricamente el Nivel
de Enseñanza (NE), el Nivel de Aprendizaje
(NA) y valoraran cada asignatura
(VA), mientras que a los profesores se les
solicitó la evaluación de la primera acta
(CAL). Para cada asignatura se han tenido
cuatro variables obteniendo unas conclusiones
en el marco de las competencias de
cada una de ellas, para ser consideradas
en próximas revisiones de las Guías Docentes
de las asignaturas con la finalidad
de mejorar la enseñanza y el aprendizaje
de las materias del Grado de Maestro de
Primaria. In order to know the relationship between teaching, learning and assessment in the Primary Teacher Degree subjects, a sur vey was carried out with this Degree 2nd year students. They were asked to give a numerical mark to the Teaching Level (TL), to the Learning Level (LL) and also to how they valued each Subject (VS). At the same time, their teachers were asked to give the results of the first official examination. This way, each subject has got four variables, and some conclusions within the frame of the competencies for each of them have been obtained. These conclusions will be used in future revisions of the Teaching Guides of these subjects, with the aim of improving both the teaching and the learn ing of the Primary Teacher Degree subjects. Abstract: In order to know the relationship between teaching, learning and assessment in the Primary Teacher Degree subjects, a sur vey was carried out with this Degree 2nd year students. They were asked to give a numerical mark to the Teaching Level (TL), to the Learning Level (LL) and also to how they valued each Subject (VS). At the same time, their teachers were asked to give the results of the first official examination. This way, each subject has got four variables, and some conclusions within the frame of the competencies for each of them have been obtained. These conclusions will be used in future revisions of the Teaching Guides of these subjects, with the aim of improving both the teaching and the learn ing of the Primary Teacher Degree subjects. Key words: Teaching, learning, assessment, competen cies. Pour connaître la relation entre enseignement, apprentissage et évaluation en « Grado » en Formation de professeur des écoles, une enquête a été réalisée auprès d’élèves de deuxième année du « Grado » de l’Université de Murcie, pour laquelle ils devaient noter le Niveau d’Enseignement (NE), le Niveau d’apprentissage (NA) ainsi qu’évaluer chaque matière (VA). D’un autre côté, il a été demandé aux professeurs de faire un compte rendu des résultats de la première évaluation. Pour chaque matière, nous avons tenu compte de quatre variables afin d’obtenir des conclusions autour des compétences de chacune d’elles et afin de tirer des conclusions qui seront prises en comptes lors des prochaines révisions des plaquettes de présentation des matières, dans le but d’améliorer l’ensei gnement et l’apprentissage des enseignements du « Grado » en Formation de professeur des écoles. |
Autor/es principal/es: | Nortes Martínez-Artero, Rosa Nortes Checa, Andres |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/38849 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/article |
Número páginas / Extensión: | 24 |
Derechos: | info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: | Vol. 30, Nº 2 (2012) |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
160821-593211-1-PB (1).pdf | 103,44 kB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons