Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/10201/3776

Title: La formación en el uso de la información: una ventaja en la enseñanza superior. Situación actual: Traducción
Issue Date: 2002
Publisher: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
ISSN: 1575-2437
Related subjects: CDU::0 - Generalidades.::02 - Biblioteconomía. Documentación
Keywords: Alfabetización informacional
Enseñanza superior
Information literacy
Higher education
Abstract: Durante estos últimos años, las instituciones de enseñanza superior, es-pecialmente en América del Norte, fueron incluyendo cada vez más en los enuncia-dos de misión la afirmación de la necesidad de formar a los estudiantes en el uso de la información y para lograrlo crearon programas de capacitación con créditos. Este artículo da una descripción de la situación actual sobre la capacitación para el uso de la información en las universidades norteamericanas y contiene algunas referencias al mismo tema en Francia y Bélgica.
In the recent past, a growing number of institutions of higher education, especially in North America, have included information literacy training for their students in their mission statements and have created credit courses to reach that goal. This article reviews the literature on information literacy training in North American universities and includes references to French and Belgian experiences.
Primary author: Bernhard, Paulette
Faculty / Departments / Services: Pasadas del Amo, Sara
Published in: Anales de documentación, vol. 5, 2002
URI: http://hdl.handle.net/10201/3776
Document type: info:eu-repo/semantics/other
Number of pages / Extensions: p. 409-435
Rights: info:eu-repo/semantics/openAccess
Appears in Collections:Vol. 05 (2002)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AD5 (2002) p 409-435.pdf837,37 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in Digitum are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.