Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
http://hdl.handle.net/10201/23622


Título: | La evolución de las prácticas de enseñanza/aprendizaje del léxico y del significado en los libros de texto de francés lengua extranjera. |
Fecha de publicación: | 2010 |
Editorial: | Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones. |
Cita bibliográfica: | Anales de filología francesa, Nº 18, 2010, p. 85-101 |
ISSN: | 0213-2958 1989-4678 |
Materias relacionadas: | CDU::8- Lingüística y literatura::81 - Lingüística y lenguas |
Palabras clave: | Aprendizaje del francés |
Resumen: | Abstract: We propose in this paper to analyze vocabulary teaching-learning practices and the access to word meanings in Second Language Acquisition. First of all, we will recount the evolution of didactic propositions concerning the methodological practices for vocabulary and meaning teaching practices during the last fifty years. Secondly, we suggest the study of four textbooks for French Second Language learners. We aim mainly to identify, on the one hand, which methodological conceptions are privileged in the vocabulary and meaning teaching-learning practices proposed in the textbooks and, on the other hand, how these practices are in line with approaches which take into consideration the learner and his communicative needs on second language. |
Autor/es principal/es: | Delgado Guante, Denise |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/23622 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/article |
Número páginas / Extensión: | 17 |
Derechos: | info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: | 2010, V. 18 |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
8 La evolucion de | Denise Delgado Guante | 450,52 kB | Adobe PDF | ![]() Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons