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Título: Cybersickness during highly immersive virtualrealitysimulation for learning in healthca
Otros títulos: Síntomas durante el uso de simulación con realidad virtual altamente inmersiva para el aprendizaje en salud
Fecha de publicación: 2023
Editorial: Universidad de Murcia. Servicio de publicaciones
Cita bibliográfica: Revista Española de Educación Médica. Vol. 4 Núm. 2 (2023)
ISSN: 2660-8529
Materias relacionadas: CDU::6 - Ciencias aplicadas::61 - Medicina
Resumen: We read with great interest the article by González et al (1) supporting the use of highlyimmersive virtual reality (VR)simulationfor anatomy learning. The results of their systematicreview highlighted a positive reception of the VR experienceby students, with an increase inenjoyment and attention, and at least the same effectiveness for learning when compared totraditional cadaveric methods. They also highlighted VR technology canbecome a long-terminvestment that reduces costs.These findings are in line with the results of other systematic reviewsindicating that immersive VR for education was easy to use, facilitated learning of content (2), andincreased cognitive and psychomotor performance (
Autor/es principal/es: Maestre, José María
Rojo, Elena
Pedraja, Juan
Leppink, Jimmie
URI: http://hdl.handle.net/10201/133759
DOI: https://doi.org/10.6018/edumed.567211
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 3
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:Vol. 4 Nº 2 (2023)

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