Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: http://hdl.handle.net/10201/131803

Título: Formaçao docente. Uma experiência brasileira
Fecha de publicación: 1999
Editorial: Universidad de Zaragoza, Asociación Universitaria de Formación del Profesorado (AUFOP)
Cita bibliográfica: Revista interuniversitaria de formación del profesorado, V. 13(1), N. 34, 1999
ISSN: 2530-3791
0213-8646
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::37 - Educación. Enseñanza. Formación. Tiempo libre
Palabras clave: Sistema Educacional
Funçoes Universitárias
Formaçao de Professores
Education system
University functions
Teacher training
Resumen: This article describes the recent reform of the Brazilian Education system. ther will be an analysis of the contradictions and the ideas under discussion with reference to the function of University in the context of Brazilian higher education institutions. The author centres his attention on questions related to the education of teachers in general and goes into more detail on the problem of the education of Brazilian University Professors.
Autor/es principal/es: Romao, Jose Eustáquio
URI: http://hdl.handle.net/10201/131803
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 21
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:1999, V. 13(1) N. 34

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
Formaçao docente uma experiencia brasileira.pdf1,59 MBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons