Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem:
https://doi.org/10.6018/ijes.477981
Twittear
Título: | Ethnicity and gender in the beat generation: Jack Kerouac and the other woman. |
Fecha de publicación: | 2022 |
Editorial: | Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones |
Cita bibliográfica: | International Journal of English Studies, Vol.22 (1), 2022 |
ISSN: | 1989-6131 1578-7044 |
Materias relacionadas: | CDU::3 - Ciencias sociales::39 - Etnología. Etnografía. Usos y costumbres. Tradiciones. Folklore::396 - Feminismo. Situación de la mujer |
Palabras clave: | Jack Kerouac Tim Hernandez Bea Franco Mexican girl Ethnicity Gender |
Resumen: | Pivoting around the contrast between Jack Kerouac’s On the Road (1957) and Tim Z. Hernandez’s Mañana Means Heaven (2013), this article reopens debates about ethnic appropriation and rhetorical control in the Beat Generation. More specifically, it sets out to investigate whether the textual strategies used in Mañana Means Heaven allow ethnic minorities to escape the discursive control exerted by On the Road. Keeping in mind that Hernandez’s text acts as a counter-discursive text to Kerouac’s representation of Bea Franco (aka “the Mexican girl”) this article analyzes the different dialogues Mañana Means Heaven necessarily establishes with On the Road, which often include alliances as well as points of departure. |
Autor/es principal/es: | Encarnación-Pinedo, Estíbaliz |
URI: | http://hdl.handle.net/10201/123064 |
DOI: | https://doi.org/10.6018/ijes.477981 |
Tipo de documento: | info:eu-repo/semantics/article |
Número páginas / Extensión: | 21 |
Derechos: | info:eu-repo/semantics/openAccess Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional |
Aparece en las colecciones: | 2022, V. 22, N. 1 |
Ficheros en este ítem:
Fichero | Descripción | Tamaño | Formato | |
---|---|---|---|---|
477981-Article Text-1901711-1-10-20220630.pdf | 462,92 kB | Adobe PDF | Visualizar/Abrir |
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons