Por favor, use este identificador para citar o enlazar este ítem: https://doi.org/10.6018/ijes.477981

Título: Ethnicity and gender in the beat generation: Jack Kerouac and the other woman.
Fecha de publicación: 2022
Editorial: Universidad de Murcia, Servicio de Publicaciones
Cita bibliográfica: International Journal of English Studies, Vol.22 (1), 2022
ISSN: 1989-6131
1578-7044
Materias relacionadas: CDU::3 - Ciencias sociales::39 - Etnología. Etnografía. Usos y costumbres. Tradiciones. Folklore::396 - Feminismo. Situación de la mujer
Palabras clave: Jack Kerouac
Tim Hernandez
Bea Franco
Mexican girl
Ethnicity
Gender
Resumen: Pivoting around the contrast between Jack Kerouac’s On the Road (1957) and Tim Z. Hernandez’s Mañana Means Heaven (2013), this article reopens debates about ethnic appropriation and rhetorical control in the Beat Generation. More specifically, it sets out to investigate whether the textual strategies used in Mañana Means Heaven allow ethnic minorities to escape the discursive control exerted by On the Road. Keeping in mind that Hernandez’s text acts as a counter-discursive text to Kerouac’s representation of Bea Franco (aka “the Mexican girl”) this article analyzes the different dialogues Mañana Means Heaven necessarily establishes with On the Road, which often include alliances as well as points of departure.
Autor/es principal/es: Encarnación-Pinedo, Estíbaliz
URI: http://hdl.handle.net/10201/123064
DOI: https://doi.org/10.6018/ijes.477981
Tipo de documento: info:eu-repo/semantics/article
Número páginas / Extensión: 21
Derechos: info:eu-repo/semantics/openAccess
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Aparece en las colecciones:2022, V. 22, N. 1

Ficheros en este ítem:
Fichero Descripción TamañoFormato 
477981-Article Text-1901711-1-10-20220630.pdf462,92 kBAdobe PDFVista previa
Visualizar/Abrir


Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons Licencia Creative Commons Creative Commons